Friday, October 01, 2010

Namaku ialah....



Assalamualaikum...pembuka bicara...
*nyanyi dgn nada Bujang Sepah dlm minggu keberapa tah*

actually, mlm ni rasa sgt bosan + baru bgn tdo sbb mlm td x tdo2 buat esaimen...
aduhh...pg td kt maktab ade sambutan hari raya...so dgn muka mengantoknye, pegi la mencari sesuap mknan kt sana....even dpt mkn sikit je, tp puas ati gak la sbb kenyang ~
mostly kita bila nmpk mknan, mest kite trliur kn..(if nmpk sedap la)
tp kn..ade jgk bile nmpk mkanan trus jd lapar..
ade jgk yg lapa tp bile org jemput mkn, dia segan2 jek..
ade plak yg xlapar tp buat2 kuat mkn laa..
biase la...mnusia...msing2 cara & perangaikn..tak dpt dinafikn sma skali..

***maaf..entry ni bkn berkaitan mknan...tp pasal ape yg aku akn mengarut ni***


ok..berblik pd tajuk asal..namaku??ape ni...ade plak tajuk camni...huhh....
sbnrnye, nk cte bende laen...tp td kt fb ade bincang2 pasal nama....so sje la nk post pasal nama2 aku ni...bkn la aku ni ade byk nama....satu je...tp nk story2 tentang nickname2 aku ni...bukan tak bangga dgn nama asal...bangga la....tp ni skdr bercerita...:)

1- MAT
nick ni org panggil masa sekolah rendah...kira dari darjah 1-6...spe kwn2 skolah rendah aku mest pnggil nickname ni kn? betul x?

2- SHAH
nick ni plak tercipta dlm tahun 2002-2006..kiranya masa aku skolah menengah la...adehh...
nick ni disebabkan Jan yg mule pnggil aku nama ni..ntah ape sebab pon xtau la...besa la klu sorg start pnggil nama tu dlm minggu orientasi, kwn2 lain turut terjebak la...the end of story, lekatla nickname aku shah smpai la abes f5..

3- MASZ
rasanya, nick ni sgt feymes sbbnye, nama ni la sbg nama ganti diri aku dlm frienster, myspace, tagged (dah xlayan mende ni sbb hari2 dengan fb)...perkenalan ngan bdk2 group 1989 dlm fs juga guna dengan nama masz ni...sampai certain2 bdk group pon kne sebut nama masz kt dyorg barula kenal kot..even ym, skype or pape je pasal contek through alam maya ni, itulah nama aku - masz..kt maktb ni pon ade jgk org panggil nama aku masz...tp lama2 nama ni akan pudar sbb kt fb aku letak nama penuh....kn?

4- AMY
demm ! mcm nama perempuan...hakiktnya, nama ni sesuai utk lelaki dan perempuan...nama ni diguna untuk suka2 saja..ada jgk yg panggil nama ni...tp x ramai pon..ngeh3...naek nama amy ni pnjg citanya...tp xnk la cita...sbb boleh wat entry baru pasal nickname ni je..kesimpulannya, nick ni diambil nama FAMY dengan buang F..

5- FAHMI/FAMY
ni la nick paling2 sgt digunakan skrg ni...boleh kata semua org la panggil dengan nickname ni..ia lebih dekat dengan nama sebenar aku..so, no wonder la nick ni diguna pakai smpai ke tua kn..actualy xde la special sgt guna nama ni sbb ni mmg nk dekat ngan nama betul..

6 -ABANG
nama ni plak nama yg digunakan dlm family la..kakak, adik, mak, abah, suma panggil nama abang...tp kdg2 byk situasi terasa diri dipanggil oleh mak pulak walaupun pada hakikatnya mak sedang memanggil atau bercakap dengan abah (pndai2 la cover klu termenyahut)..huhu..korg nk ke panggil abang kt aku?? hahaha

7- PAK NGAH
aiyyoo..sudah tau maaa ! pak ngah ni tersenarai plak dlm nickname aku ni..umo 21 dah dpt gelaran pak ngah...ni sume gara2 kakak dah dpt baby yg namanya Muhammad Iman Zikri...oh, i love u Iman !

inilah Muhammad Iman Zikri


nota1 - aku guna nama Mazfahmi Marzuki kt FB -add la ye..
nota2 - skrg ni aku lapar dan sgt lapar (perlu ke tulis ni)

10 comments:

  1. aku nak panggil ko pakngah ! hahaha

    ReplyDelete
  2. ak nk pgl masz jgak!!
    hehehehe
    relax la 21 jdik pak ngah..
    ak umur 13thun dh jdik 'cu dhilah'..

    ReplyDelete
  3. entah shah.. umo 21 bru jd pakngah ok la..
    aku umo 10 thun da jd maksu...
    skang ni da jd neksu kot.. hahaha

    ReplyDelete
  4. pqah : nk panggil pakngah? haha...takkn pny...aku tau...ahaha
    fadh : hehehe...nk panggil masz jgk ke? aku dah warning pnggil famy la..huhuhu...ala...akak muda lagi la..tu yg lmbt nek pangkat
    k-on : ala..ang bongso...awal la dpt gelaran..aku yg kedua...akak aku pon xlari jauh sgt umoq ngan aku...tu yg lmbt..hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha,,mst malu kn klu menyahut,

    ReplyDelete
  6. xkre nk jgak..
    cm ak pgl icheq icheq..hehe

    ReplyDelete

Copyright © 2014 TRAVEL LIFE BLOG