Tuesday, September 21, 2010

DOA HATIKU KEPADAMU YA ALLAH

Ya ALLAH Ya Tuhanku

Seandainya dia menjadi milikku

Tercipta untukku

Dekatkanlah dia padaku

Satukanlah hatinya dan hatiku

Tetapkanlah kemesraan antara kami

Agar kebahagiaan ini abadi


Ya ALLAH Ya Tuhanku

Seandainya telah KAU takdirkan dia bukan milikku

Bawalah dia jauh dari pandanganku

Dan peliharakanlah diriku dari kekecewaan


Ya ALLAH Ya Tuhanku

Berikanlah diriku kekuatan

Melontarkan bayangannya ke dada langit

Agarku rasa bahagia

Walaupun tanpa dirinya

Gantikanlah yang telah hilang

Tumbuhkanlah kembali yang telah patah

Meskipun tidak sama dengan dirinya

Seandainya dia datang menemuiku

Cinta itu adalah cinta sejati dan satu

Seandainya dia tidak datang menemuiku

Anggaplah cinta itu tidak wujud dari awal lagi


Ya ALLAH Ya Tuhanku

Pasrahkan apa yang engkau takdirkan adalah yang terbaik untukku

Kerana ENGKAU maha mengetahui

Bahagia yang terbaik untuk hambamu ini


Ya ALLAH Ya Tuhanku

Cukupkanlah ENGKAU saja yang menjadi pemeliharaku

Di dunia dan di akhirat

Dengarkanlah rintihan dari hambaMu yang daif ini

Jangan ENGKAU biarkan aku sendirian

Di dunia mahupun akhirat

Menjuruskan kearah kemaksiatan dan kemungkaran

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman

Supaya aku dan dia sama² dapat membina kesejahteraan hidup yang ENGKAU redhai

Dan kurnikanlah padaku keturunan yang soleh


Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta

Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU

Agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMU


Ya Muhaimin

Jika aku jatuh cinta

Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMU


Ya ALLAH..Jika aku jatuh hati

Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMU

Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta dunia


Ya Rabbana..Jika aku jatuh hati

Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hatiMU


Ya Aswad...Jika aku rindu

Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMU


Ya ALLAH...Jika aku rindu

Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMU


Ya ALLAH...jika aku menikmati cinta kekasihMU

Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMU


Ya ALLAH...Jika aku jatuh hati pada kekasihMU

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMU


Ya Allah...Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMU

Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMU


Ya ALLAH Ya Tuhanku

Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMU

Telah berjumpa pada taat padaMU

Telah bersatu dalam dakwah padaMU

Telah berpadu dalam membela syariatMU


Kukuhkanlah Ya ALLAH ikatannya

Kekalkanlah cintanya

Tunjukilah jalan-jalannya


Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-MU yang tidak pernah pudar

Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalanMU

Amiinn...

1 comment:

Copyright © 2014 TRAVEL LIFE BLOG